Termékkereső

Így rendelhet...

Igy rendelhet

Légy ismerősünk

Kozmetikumok

Kozmetikumok

HomeopátiaInfo

homeopatia
Beszélünk angolul, németül!

LXLine_partner_patika

biztonsagos patika

Látogatások

Oldalletöltések száma: 5389578
  
citrom_narancsNyáron a folyadékveszteség pótlására és megváltozott táplálkozási szokásaink miatt a vitaminpótlásra kiemelten kell(ene) figyelnünk – figyelmeztet dr. Herczegfalviné dr. Abonyi Etelka szakgyógyszerész.
Az OrosCafé weboldalán a cikk itt érhető el! A káros napsugárzás ellen nem elég külsőleg (krémekkel, kenőcsökkel) védekezni, fontos belsőleg is biztosítani szervezetünknek a megfelelő vitaminokat, nyomelemeket. Kutatások szerint a magyar lakosság táplálkozási szokásának megváltozása következtében az egy főre jutó tej-, zöldség- és gyümölcsfogyasztása drasztikus csökkenést mutat az utóbbi tíz évben. Ez arra enged következtetni, hogy alapvető vitaminok, nyomelemek hiányoznak a szervezetünkből, ami rontja az immunrendszerünk működését: hamarabb betegszünk meg fertőzésekben, az antioxidánsok hiánya miatt pedig magas a szív- és érrendszeri megbetegedések aránya.
Tíz éve 40 kg gyümölcsöt, illetve zöldséget fogyasztott el minden magyar állampolgár évente, mostanra ennek a mennyiségnek alig a felét. A magyar népesség körülbelül 40%-ának a szervezetében hiány mutatkozik a C-vitaminból, mely a fertőzésekkel szembeni védekezéshez létfontosságú. Az idegrendszer megfelelő működéséhez szükséges B-vitamin családból pedig a lakosság 60%-ának szervezetében nincs kellő mennyiségben. Ennek oka lehet, hogy a sertéshúsfogyasztás is a felére esett vissza. Az egészség megőrzéséhez szükséges lenne napi fél kilogramm gyümölcsöt, egy nagy adag salátát vagy főzeléket, és fél liter tejet elfogyasztani. A táplálkozási szakemberek véleménye szerint nem fogyasztunk kellő mennyiségű friss gyümölcsöt, zöldséget, húst még nyáron sem!

Kiszáradás-veszély!

A meleg következtében fellépő verejtékezés miatt több vizet veszíthetünk, mint amit beviszünk, ezért szervezetünk kiszáradása gyorsan beindulhat. A folyadékhiány első lépésben az agy szomjúságérző központját ingerli, emiatt többet iszunk. Amennyiben a folyadékbevitel nem tud lépést tartani a veszteséggel, emelkedni fog a vér nátriumkoncentrációja, ezáltal aktivizálódik a szervezet sejten belüli víztartalma, hogy a véráram víztartalmát emelje. Így azonban sejtjeink zsugorodni kezdenek, és működésükben zavarok állhatnak be.
A kiszáradásra legfogékonyabb sejtjeink az agysejtek, ezért a kiszáradás egyik fő jeleként elsőként a tudatzavar jelentkezik, mely kómáig fokozódhat. A verejtékkel só is távozik a szervezetünkből. Emiatt viszont nem tud a szükséges mennyiségű víz a vérbe jutni, így vérnyomásunk csökken, ez pedig szédülést okoz. A víz- és sóveszteség további fokozódása a vérnyomás nagyméretű csökkenését idézheti elő, mely ájulást okozhat, valamint az agy, a vesék és a máj károsodásához vezethet.
A kiszáradásra leginkább a gyerekek és az idősek érzékenyek. Egy felnőtt embernek naponta kb. 2-3 liter folyadékra van szüksége, amelyet részben folyadékfogyasztással (1,5-2 liter), részben a táplálkozás során (levesek, főzelékek, zöldségek, gyümölcsök, stb.) tudunk fedezni.
Kiemelném a B12vitamint. Bevitelére különösen oda kell figyelni, mivel B12 vitamint anyagcserénk még előállítani sem képes. Kizárólag állati termékekben található, vagyis húsban, tejben, sajtban, pisztrángban… Fontos figyelnünk a nyáron elkezdett fogyó- és böjtkúrában, valamint a vegetáriánusoknak erre a tényre. A B12-vitamin hiánya idegrendszeri zavarokat okozhat, de hiányának rendezésével elűzhetjük szervezetünkből a szorongást, depressziót és fáradságot. Rossz esetben, tartós hiány esetén kialakulhat a szklerózis multiplex, ami olyan idegbetegség, melynek során az idegsejtek védő velőhüvelye elpusztul, s a beteg fokról fokra megbénul. B12-hiány karnitinhiányhoz is vezethet. A karnitin, egy úgynevezett kvázivitamin, ami kihalássza a zsírmolekulákat a vérből, és elszállítja őket a mitokondriumokba, a sejt égetőkemencéibe, az oxidációhoz, hogy energia termelődjön. Karnitin nélkül magas volna a lipidszint a vérben, mert a zsír nem használódik el.
Bizton állíthatjuk, hogy a B12-vitamin, a folsav és a metionin (továbbá a C-vitamin) létfontosságú az agy és az idegek működéséhez. Ezeken múlhat a boldogságunk! Hiszen a mentális boldogtalanság minden formája az agy- és ideganyagcsere rendezetlenségének következménye. Bátran kérjünk egyénre szabottan tanácsot gyógyszerészünktől, orvosunktól!

Dr. Herczegfalviné dr.Abonyi Etelka szakgyógyszerész
Fehér Kígyó Gyógyszertár


Nyári fáradság esetére ajánljuk:

a B12 tartalmú Innopharm Vas Komplex 32x kapszulákat
989Ft helyett 820Ft
Vas_Komplex
Folyadékpótláshoz ajánljuk:

Oximix oxigénnel dúsított vizet   50mg/l oxigén tartalmú
265.-Ft helyett 239Ft   15.9Ft/1dl
oximix
Szervezetünk kellő C-vitamin pótlására:

Walmark MegaC 600 mg narancsos rágótabletta 100x
1779.-Ft helyett 799.Ft    7.99Ft/tabl
Walmark_MegaC








 

ALMA NEW

Kosár

 x 

A kosár üres

Kérdezze meg...


Egészségpénztárak

bankkartya2

Aktuális ajánlat


OC Cafe logo

Magunkról...


Eu konyvek

ÜgyeletInfo

Ugyelet

PROMOBOX 2

gyogygond3

Cegadatok X

Kerekesszékkel
© Fehér Kígyó Gyógyszertár és Orvosi Központ - 2011 | Adatkezelési tájékoztató | Jognyilatkozat | Impresszum | Oldaltérkép
A honlap oldalain található gyógyszerrel kapcsolatos információk betegség esetén nem helyettesíthetik a szakember megkeresését.
A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót és kérdezze meg gyógyszerészét!